Muusikauudised

Tallinna Kammerorkester alustas sarja „Pöörane Bach“, nädala pärast toimub esimene „Aavik Salzburgis“ kontsert

23. novembril tõi Tallinna Kammerorkester koos dirigent Mihhail Gertsiga Mustpeade majas kuulajate ette kõik Bachi neli orkestrisüiti, mis oli alguspunktiks uuele kontserdisarjale „Pöörane Bach“. Nädala pärast, 30. novembri õhtul soleerib samas viiuldaja Hans Christian Aavik. Selle kontserdiga algab uus sari „Aavik Salzburgis“.

Sarja „Pöörane Bach“ avakontserdil esitas barokikuninga Johann Sebastian Bachi loomingut Tallinna Kammerorkester külalisdirigendi Mihhail Gertsi juhatusel. Gerts, keda kriitikud kiidavad „hämmastavalt täpsete, ülimalt väljendusrikaste žestide ja soojuse“ poolest, on pärast hiljutisi debüüte Orchestre Nazionale delĺ Accademia di Santa Cecilia, BBC Symphony ja Orchester Philharmonique de Radio France’i ees Euroopas järjest enam kanda kinnitamas, kuid endiselt jätkub tal energiat uuteks algatusteks Eestis.

Kontserdil kõlanud Bachi orkestrisüidid I–IV on tantsudest inspireeritud muusika – kiired ja aeglased, majesteetlikud, pidulikud ja õrnad meloodiad, mis on kuulajate meelt lahutanud sellest ajast peale, kui Bach need umbes 30-aastasena õukonna seltskonnaajaviiteks komponeeris. Bach oli üks suurimaid meistreid virtuoosse muusika loomisel.

Nüüd ulatab Mihhail Gerts taktikepi Tõnu Kaljustele, kelle juhatusel esitab Eesti Filharmoonia Kammerkoor järgmised sarja „Pöörane Bach“ kontserdid „Tallinn feat. Reval“ festivali raames 2. detsembril Tartus Tubina saalis ning 3. detsembril Mustpeade majas. Uuel aastal naaseb sari 4. aprillil oreliõhtuga organist Kadri Toomojaga koostöös ning 18. mail fuugakunsti õhtuga Tõnu Kaljuste dirigeerimisel.
 

Tallinna Kammerorkester ja dirigent Mihhail Gerts. Foto: Rene Jakobson


Sarjas „Aavik Salzburgis“ kõlavad hooaja jooksul kõik Mozarti viis viiulikontserti

30. novembril soleerib Mustpeade majas viiuldaja Hans Christian Aavik koos Tallinna Kammerorkestriga. See kontsert on esimene peatus läbi kogu hooaja kestvas sarjas „Aavik Salzburgis“, mille jooksul kantakse ette kõik Mozarti viis viiulikontserti. Mozarti klassika ühendatakse selles sarjas elegantselt nüüdismuusikaga, näiteks esimesel kontserdil tuleb esitamisele ka ameerika helilooja Montgomery „Banner“.

Stiilitunnetuse ja selgelt eristuva kõlaga on solist Hans Christian Aavik tähelepanu äratanud nii Eestis kui ka mitmel pool Euroopas. Tema karjäär on olnud kiire ja muljetavaldav. 2022. aasta kevadel võitis ta esimese eestlasena esikoha mainekal Carl Nielseni rahvusvahelisel konkursil ning seejärel pälvis Eesti Interpreetide Liidult aasta interpreedi preemia. Hiljuti ilmus tal live-kontsertsalvestus maailma suurima plaadifirma Deutsche Grammophoni uues sarjas „Rising Stars” platvormil STAGE +.

Hans Christian Aavik mängib Eesti Pillifondile kuuluval Giovanni Paolo Maggini viiulil (u 1610, Brescia, Itaalia), kasutades Victor Fétique'i poognat (u 1930, Prantsusmaa). Maggini viiuli on andnud Pillifondi käsutusse perekond Sapožnin.

Sarja „Aavik Salzburgis“ avakontserdi piletid on välja müüdud, kuulamisvõimaluse laiendamiseks teeb kontserdist ülekande Klassikaraadio. Sarja järgmised kontserdid toimuvad 22. veebruaril, 21. märtsil, 18. aprillil ja 25. mail 2024. Iga kord on solistirollis Hans Christian Aavik ning sarja kunstiline juht on Tõnu Kaljuste.

Tallinna Kammerorkestri kontserdid detsembris

Detsembris saab näha Tallinna Kammerorkestrit musitseerimas Jõulujazzi raames toimuval Erkki-Sven Tüüri autoriõhtul ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis René Eespere autorikontserdil helilooja 70. sünnipäeva tähistamiseks. Enne jõule esitavad Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester koos Tõnu Kaljustega Mozarti Missa c-moll kontserdid Tallinnas ja Tartus ning 2023. aasta lõpetatakse traditsiooniliste Eesti Kontserdi aastalõpukontsertidega koos pianist Sten Heinojaga Jõhvis, Tartus ja Tallinnas.
 

Tagasi