Mihkel Peäske
13.04.1971 Tallinn
Eesti Interpreetide Liidu liige alates 2002. aastast
Eesti Flöödiühingu liige alates 1999. aastast
Mihkel Peäske on Eesti üks silmapaistvamaid flötiste, kes tegutseb nii soolomängija, ansamblimuusiku kui ka orkestrandina. Tema ulatuslikus repertuaaris on eelistatud barokk-, klassikaline ja nüüdismuusika.
Mihkel Peäske alustas muusikaõpinguid Tallinna Muusikakeskkoolis klaveri erialal õpetajate Ell Saviaugu ja Toivo Peäske juures, kuid lõpetas 1989. aastal flöödi erialal Raivo Peäske juhendamisel. Ta jätkas õpinguid Eesti Muusikaakadeemias Samuel Sauluse ja Jaan Õuna juures, lõpetades 1994. aastal. Magistrikraadi omandas Peäske 1997. aastal Saksamaal Karlsruhe Kõrgemas Muusikakoolis, kus tema juhendajateks olid Renate Greiss-Armin ja Matthias Allin. Ajavahemikus 2001-2007 õppis ta doktoriõppes Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Ta on end täiendanud ka mitmel meistrikursusel, sealhulgas Aurele Nicolet’, Barthold Kuijkeni, Andreas Blau’, Carin Levine’i ja Jean-Michael Tanguy juures.
1990. aastal võitis Peäske Eesti puhkpillimängijate võistlusel III koha, 1992. aastal konkurss-festivalil „Con Brio“ publikupreemia ning 1996. aastal Karlsruhe Kõrgema Muusikakooli üliõpilaste võistlusel eripreemia.
Alates 1990. aastast on Mihkel Peäske töötanud orkestrandina Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris ning 1993. aastast ka Tallinna Kammerorkestris, millega koos on esinetud paljudes Euroopa ja Põhja-Ameerika riikides ning salvestatud mitu CD-plaati. Pedagoogitööd alustas Peäske 1990. aastal Tallinna Muusikakeskkoolis. Aastast 2001 on ta õppejõud ka Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias.
Mihkel Peäske andis oma esimese soolokontserdi 1991. aastal. Sellest ajast alates on ta esinenud solistina Austraalias, Saksamaal, Prantsusmaal, Soomes, Taanis, Rootsis ja Venemaal. Peäske on teinud koostööd paljude eesti muusikutega – ansamblikaaslasteks on olnud Jana Peäske, Harry Traksmann, Leho Karin, Kalev Kuljus, Toomas Vavilov, Kaia Urb jt. 2001. aastal tegi kaasa kammeransamblis Villa Musica.
Mihkel Peäske on NYYD Ensemble’i asutajaliige (1993), koos on esinetud paljudel mainekatel uue muusika festivalidel, sealhulgas „ArtGenda“ Kopenhaagenis ja „Baltic Arts“ Londonis, „Musiikin Aika“ Soomes Viitasaaris, „Varssavi sügis“ Poolas, „Gaida“ Vilniuses ning „MaerzMusik“ Berliinis ja „Klangspuren“ Austrias. Samuti ülesastumised festivalil „NYYD“ ja Eesti muusika päevad.
Peäske tellimusel on valminud Erkki-Sven Tüüri „Arhitektoonika VII“ seade flöödile, bassklarnetile ja klaverile ning teose „Dick ja Toff imedemaal“ seade flöödile ja bassklarnetile, Toivo Tulevi „op. 18“, Raimo Kangro „Display V – Ingli portree“ ja „Topeltkontsert“ flöödile ja klarnetile (1993), Mari Vihmandi „Keeris“ (2002), Ülo Kriguli „Ringruut“ (2002) ja Tõnu Kõrvitsa „Rännak öös“ (2001).
Mihkel Peäske on osalenud mitmetel plaadistustel ja Eesti Raadio arhiivi salvestustel.
Peäske tundub olevat varjundimuusik, lüürik, kes tehnikaga hätta ei jää.
Evi Arujärv. Muusikat mitmes pakendis. – Sirp, 22.03.2002
© EMIK 2008
EMIKi koduleheküljel olevad tekstid on kaitstud autoriõiguse seadusega. Tekste võib kasutada mittekommertsiaalsetel eesmärkidel koos viitega autorile (kui on märgitud) ja allikale (Eesti Muusika Infokeskus).