Kristjan Kõrver
Biograafia
Teosed
Meedia
Noodipood
LAVAMUUSIKA
Ooperid
-
“Raud-Ants”, see on lüro-groteskne mõistulugu muusikas, mis on kirjutatud ansamblile Resonabilis – häälele, flöödile, kandlele ja tšellole. Muusikaliseks inspiratsiooniallikaks oli 18. sajandi numbriooper, ka teose liigendumine muinasjutu peatükkide alusel meenutab ajaloolist ooperivormi. Lisaks on kammerooperi vokaalpartii inspireeritud numbriooperi aaria tehnilisest keerukusest. “Raud-Ants” on lauljale tõsine väljakutse, sest just laulja kanda olen jätnud nii loo jutustaja kui ka erinevate tegelaste rollid. Kergem ei ole ka teistel ansambli liikmetel, kellelt lisaks pillimängule on oodata veel üht-teist teatraalset. Kammerooperi “Raud- Ants” libreto sai tõuke vendade Grimmide muinasjutu süvapsühholoogilisest analüüsist, mille leidsin Arnold Bittlingeri raamatust “Kristlike pühade päritolu” (ek 2005 Johannes Esto Ühing, Tartu).
Loo nimitegelaseks on salapärane metsik mees, kes sügavas metsas inimeste kadumist põhjustab ning julge jahimehe eestvedamisel kinni püütakse ja kuningalossi hoovis puuri pannakse. Mehe vabastab väike kuningapoeg, kes mänguhoos puuri juurde satub. Raud-Ants ning poiss põgenevad koos ja nende saatused jäävad edaspidigi omavahel seotuks.
Loodetavasti ärgitab kokkupuude selle kammerooperiga kuulajaid mõtisklema metsiku mehe mõistatuse üle. Ehk tasuks meil kõigil peeglisse vaadates küsida, kes (või parem juba kus) on Raud-Ants?
kammerooper
2013
hääl, flööt, kannel, tšello
Tekst: Jacob ja Wilhelm Grimmi muinasjutu ainetel
Esiettekanne:
Ansambel Resonabilis, dirigent Andrus Kallastu, lavastaja-konsultant Ott Aardam; 27.07.2013, Rannakaitse suurtüki laskepesa, Saaremaa süvasadam, Ninase poolsaar, Mustajala festival/Saaremaa Ooperipäevad
ORKESTRITEOSED
Teosed sümfooniaorkestrile
-
- Supra petram / Tartu Ülikooli Sümfooniaorkester, dirigent Taavi Kull
“Supra petram” (ld k ‘kalju peale’; ‘kaljule’)
“Teosel on pikk eellugu. Õigupoolest tahtsin seda kirjutada juba 1990-ndate keskel Otsa koolis õppides, aga ei saanud sellega kuidagi hakkama. Mul oli küll idee ja ambitsioon, aga puudus toimiv kompositsioonitehniline tugisüsteem, ilma milleta ma kuidagi toime ei saa. Toonasest materjalist on alles jäänud vaid abstraktse karkassi visand, mida olen aastakümneid taagana kaasas kandnud. Ühel hetkel avastasin, et see karkass meenutab vägagi gregooriuse laulu traditsioonist tuttavaid psalmi retsitatsiooni vormeleid. Psalmoodia vormelite üldise ülesehituse olengi selles teoses eeskujuks võtnud. Kasutan seda kaljuna, millele toetan oma kompositsioonitehnika varasalvest pärit helikõrgusliku struktuuri. Olen püüdnud oma süsteemi raames opereerida nii, et kõlaline tulemus oleks võimalikult traditsioonihõnguline, ent samas mingil seletamatul viisil ka värske.
Olgu öeldud, et mu esimene kokkupuude gregooriuse lauluga leidis aset samuti Otsa koolis. Kalju oli mu nina all, aga ma ei osanud seda siis veel väärtustada.”
Kristjan Kõrver
2022
5'
sümfooniaorkester
Esiettekanne: Tartu Ülikooli Sümfooniaorkester, dirigent Taavi Kull; 16.04.2022 Tartu Jaani kirik, 20.04.2022 Tallinna Metodisti kirik, Eesti Muusika Päevad
Tellija: Eesti Muusika Päevad
-
- Sic! / Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Mihhail Gerts
“Sic!” on avamängulaadne teos sümfooniaorkestrile. Ladinakeelsel pealkirjal on mitmeid vasteid, muu hulgas näiteks ‘nõnda’, ‘niivõrd’, ‘olgu’, aga see võib tähendada ka lihtsalt jaatust. Sic! on ka märge, mis võidakse lisada sulgudesse, kui tahetakse rõhutada, et eelnev tekst on täpselt tsiteeritud või vajab erilist tähelepanu. Niisiis, ma jaatan veendunult tõejärgsuse-eitust (sic!).
Kristjan Kõrver
2020
5'
sümfooniaorkester
Esiettekanne: Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Mihhail Gerts; 30.04.2021, Tallinn, Estonia kontserdisaal, Eesti Muusika Päevad & Balti Muusika Päevad (veebikontsert)
-
- Symphonism 12 / Vanemuise Sümfooniaorkester, dirigent Risto Joost,
Kristjan Kõrver:
“Symphonism 12” jätkab minu teoste sarja nimega “Symphonisms”, mida ma, tõsi küll, mitte kunagi alustanud ei ole ega kavatse seda ka edaspidi teha, kuna pika orkestriteoste sarja alustamine on liiga riskantne ning ma ei pruugi sellega toime tulla. Seetõttu leian, et on mõistlikum seda suurprojekti lihtsalt jätkata, mida tehes tunnen ennast oluliselt kindlamana.
Symphonism võiks küll tähendada ka sümfooniaorkestrile kirjutatud aforistlikku muusikapala, kuid sel juhul tuleb arvestada, et see aforism kulgeb aegluubis ning hõlmab ühtlasi iseenda mitmeid versioone ja omakorda nende muusikalisi kommentaare, mis kõik kõlavad üheaegselt ja ei pruugi moodustada kohe tajutavat tervikut.
Lihtsam oleks väita, et Symphonism on “mõiste” tähistamaks teatud hulka puntrasse keerdunud helidekogumeid, mida hoiab koos eelkõige nende paaniline hirm võimaliku lahtiharutamise ees – helid kardavad, et nad ei ole “päris” sümfoonia jaoks piisav materjal.
2009
5'
sümfooniaorkester
Esiettekanne:
Vanemuise Sümfooniaorkester, dirigent Risto Joost; 04.07.2009, Tartu Jaani kirik, VIII Eesti Noorte Heliloojate Festival
Tellija: Eesti Noorte Heliloojate Festival
Teosed keelpilliorkestrile
-
Sõnatute õhkamistega
Kristjan Kõrver: „Mulle on aastaid olnud südamelähedane üks lause apostel Pauluse kirjast roomlastele. 1997. aasta eestikeelses piiblitõlkes on see sõnastatud nii: „Samuti tuleb ka Vaim appi meie nõtrusele: me ju ei tea, kuidas palvetada, nõnda nagu peab, kuid Vaim ise palub meie eest sõnatute ägamistega.“ (Rm 8:26)
Uurisin veidi ka teisi sõnastusi, tahtes näha eeskätt tsitaadi viimase sõnapaari erinevaid tõlkevõimalusi. 1968. aasta tõlkevariandis on selle koha peal „sõnades väljendamatute ohkamistega“; 1739. aastal aga „öhkamistega, misükskiei wöi üllesräkida“.
Teosele pealkirja pannes sain ühel või teisel viisil mõjutusi kõigist kolmest variandist.
Pühendan teose oma isa mälestusele.“
2025
8'
keelpilliorkester
Esiettekanne: Tallinna Kammerorkester, dirigent Valle-Rasmus Roots; 3.05.2025, Eesti Raadio 1. stuudio, Eesti Muusika Päevad
Tellija: Eesti Muusika Päevad
-
Schizzo concertato (Kontsertlik visand)
- Schizzo concertato / Tallinna Kammerorkester, dirigent Risto Joost
2016
6'
keelpilliorkester
Esiettekanne: Tallinna Kammerorkester, dirigent Risto Joost; 26.01.2017, Tallinna Mustpeade Maja
Teosed puhkpilliorkestrile
-
Pulmalise unenägu
2010
6'
puhkpilliorkester
Esiettekanne: Lühendatud versiooni esiettekanne: Raplamaa laulu- ja tantsupidu, 29.05.2010
Tellija: MTÜ Rapla Rahvakultuuri Selts
Teosed teistele orkestritele
-
Ubi vult spirat
2025
sümfooniline puhkpilliorkester
Esiettekanne: Leedu Sümfooniline Puhkpilliorkester, dirigent Karolis Variakojis; 16.10.2025, Kablys, Vilnius, Leedu, Muzikos ruduo / Balti Muusika Päevad
TEOSED SOOLOINSTRUMENDILE/SOOLOINSTRUMENTIDELE JA ORKESTRILE
Teosed löökpillidele ja orkestrile
-
- co / Vambola Krigul (löökpillid), Tallinna Kammerorkester, dirigent Lauri Sirp
Kristjan Kõrver:
Pealkirjaks on ladinakeelne eesliide, paljudele tuttavatele sõnadele – kontsert, konkureerima, konstruktsioon jne – viitav täheühend. “co” on vihje kontserdi võimalikkusele, olemata ise sealjuures kontsert.
2005
15'
löökpillid, keelpilliorkester
Esiettekanne:
Vambola Krigul (löökpillid), Tallinna Kammerorkester, dirigent Lauri Sirp; 14.04.2005, Tallinna Metodisti kirik, festival “Eesti muusika päevad”
Tellija: festival “Eesti muusika päevad”
ANSAMBLITEOSED
Duod
-
- Experimentum crucis / Ensemble Fractales: Marion Borgel (viiul), Gian Ponte (klaver)
“Experimentum crucis” (‘ristieksperiment’ – lad k, 2016). Kristjan Kõrver: “Pealkirjaks oleva sõnapaariga tähistatakse otsustavat/kriitilist katset mingi teooria või hüpoteesi kinnitamiseks või ümberlükkamiseks.”
2016
11'
viiul, klaver
Esiettekanne: Ensemble Fractales; 25.10.2016, Tallinn, Hopneri maja, Rahvusvaheline nüüdismuusika festival Afekt
-
- Psallite I / Kristi Mühling (kannel), Ene Nael (klavessiin)
Psallite I
Confitemini Domino in cithara; in psalterio decem chordarum psallite illi. (Ps 32, 2)
Tänage Issandat kandlega, kümnel keelel mängige Talle! (Ps 33; Vello Salo/Indrek Hirve tõlge, Pirita 2009)
Huvitaval kombel on ladinakeelse sõna psallite („laulge/mängige kiitust“) kõla mul seostunud esmajoones just kandlele ja klavessiinile omase ataki ja helimaailmaga. Seetõttu sain väga rõõmsaks, kui avastasin, et see sõna võib tähistada nii näppepilli sõrmitsemist, sellise pilli saatel laulmist kui ka lihtsalt Looja kiituseks (eelkõige psalmide) laulmist.
Teose esiettekanne toimus 21. veebruaril 2015 Tallinnas Kloostri Aidas, esitasid Kristi Mühling ja Ene Nael.
Kristjan Kõrver
2015
9'
kannel, klavessiin
Esiettekanne: Kristi Mühling (kannel), Ene Nael (klavessiin); 21.02.2015, Kloostri Ait, Tallinn
-
Psallite II
- Psallite II / Kristi Mühling (kannel), Ene Nael (klavessiin)
2015
5'
klavessiin, kannel
Esiettekanne: Ene Nael (klavessiin), Kristi Mühling (kannel); 20.11.2015, Tallinn, Kirjanike maja
Triod
-
Trivertimento
Kristjan Kõrver: „Miks on nii raske saavutada kergust? Miks võib tee lihtsuse juurde osutuda nii keeruliseks?
Mulle tundub, et olen jõudnud oma loomingulisel teel tunnetuseni, mida võiks nimetada modernaivismiks. Selle iseloomulikuks jooneks on keeru-lihtsus.“
2024
9'
viiul, tšello, klaver
Esiettekanne: Māra Botmane (tšello), Johan Randvere (klaver), Robert Traksmann (viiul); 5.05.2024, Tartu Ülikooli muusem, Eesti Muusika Päevad
Tellija: Eesti Muusika Päevad
-
- Ludus triplex V / Leonora Palu (pikoloflööt), Diana Liiv (tšelesta), Leho Karin (tšello)
Ludus triplex V (ld kolmekordne mäng)
Sageli on mul uue teose alustamisega nii, et mind tabab umbes pool tosinat ideealget, mille hulgast ma ühte välja valida ei suuda ja ainsa võimalusena tundub kavandada terve teoste sari või perekond. Enamasti on ka nii, et ma ei suuda seda planeeritavat sarja alustada algusest. See tundub lihtsalt niivõrd hirmuäratava pingutusena, et töö võibki tegemata jääda. Kui ma aga suudan ennast veenda, et ma olen „juba“ näiteks sarja viienda teose juures, annab see mulle tohutult enesekindlust. Nii valmiski mul seekord potentsiaalse eri koosseisudega triode perekonna „Ludus triplex“ viies liige.
Kristjan Kõrver
2015
5'
pikoloflööt, tšello, tšelesta või klaver
Esiettekanne: Ansambel U:; 16.04.2015, Salme Kultuurikeskus, festival "Eesti muusika päevad"
Tellija: festival "Eesti muusika päevad"
Kvartetid
-
Timor et tremor (Kartus ja värin)
2008
10'
löökpillid (4 mängijat)
Esiettekanne:
PaukenfEst: Vambola Krigul, Anto Õnnis, Madis Metsamart, Lehari Kaustel; 2.04.2008, Narva linnus, festival "Eesti muusika päevad"
Tellija: festival "Eesti muusika päevad"
Käsikiri
-
Canorus
- Canorus / Tarmo Johannes, Ann Õun, Linda Vood, Enely Hiiemaa
2005
15'
4 flööti
Esiettekanne:
Tarmo Johannes, Ann Õun, Linda Vood, Enely Hiiemaa; 18.06.2006, Tartu Jaani kirik, V Eesti Noorte Heliloojate Festival
-
Kristjan Kõrver:
Pealkiri viitab ühelt poolt registrilisele laienemisele, teisalt aga ka millelegi muusikavälisele – näiteks heale sõnumile, mis levides üha enam pooldajaid leiab.
2003
6'
4 altsaksofoni
Esiettekanne:
Sax Quatuor; 7.04.2003, Eesti Muusikaakadeemia kammersaal, festival “Eesti muusika päevad”
Tellija: festival “Eesti muusika päevad”
Käsikiri
-
Expansio II
2003
12'
saksofonikvartett
Esiettekanne:
Quartet SaxEst; 12.02.2005, Tallinna raekoda
Levitaja:
EMIK
KKR 001
Keelpillikvartetid
-
Corde
Corde (lad. k. „kogu südamest“).
Kogu südamest, kõikidel keeltel, poognaga ja ilma.
Kristjan Kõrver
2019
7'
keelpillikvartett
Esiettekanne: YXUS Ensemble: Olga Voronova (viiul), Mari Targo (viiul), Laur Eensalu (vioola), Leho Karin (tšello); 8.05.2019, Tallinn, Kultuurikatel, World Music Days 2019
Tellija: Eesti Muusika Päevad/World Music Days
CD „New Estonian Chamber Music“, Estonian Music Information Centre (2021); YXUS Ensemble
Kvintetid
-
Kristjan Kõrver:
Miks me kipume tegema ranget vahet “rahvapärasel” ja “akadeemilisel” musitseerimisel? Miks meie arusaamad rahvamuusika elementide kasutamisest on tihtipeale nii kindlapiiriliselt välja kujunenud? Miks on arvatud, et vaimulike rahvalaulude vägi peitub ainult tekstis ja peetud kohatuks nende esitamist instrumentidel?
Pealkiri on seotud teoses aeg-ajalt korduva Otepää kandi rahvaviisist pärit motiiviga “mis ni uhja meidä oidva”. Tänutundest, et meil on olemas inspireeriv rahvaloomingu pärand, on kantud vaimulikul rahvaviisil “Au, kiitus olgu igavest” põhinev teose lõpuapoteoos.
2003
7'
parmupill ja torupill (1 mängija), hiiu kannel ja viiul (1 mängija), kromaatiline kannel, krotta tšello, flööt
Esiettekanne:
Cätlin Jaago (parmupill, torupill), Krista Sildoja (hiiu kannel, viiul), Elo Kalda (kromaatiline kannel), Kristjan Priks (krotta-tšello), Tarmo Johannes (flööt); 6.04.2003, Kloostri Ait, festival “Eesti muusika päevad”
Tellija: festival “Eesti muusika päevad”
Puhkpillikvintetid
-
Diversio [Kõrvale juhtimine]
2012
5'
puhkpillikvintett
Esiettekanne:
puhkpillikvintett Estica; 29.03.2012, Vanemuise kontserdimaja, Tartu
Sekstetid
-
- Crisis I osa / Ansambel U:
Crisis [otsustav pööre, murrang]
… ja otsekui endast ära olles tegi ta vihaselt sõrmenipsu ning seejärel virutas peaga täiest jõust vastu seina. Tema suureks üllatuseks näisid asjad nüüd nagu paika loksuvat ja selline sündmuste käik („asjaloksung“ – nagu ta selle mõttes oli juba jõudnud tituleerida) viis ta täiesti pöördesse. Ta otsustas loksule oma isikliku panuse lisada ja loksutas ikka täiega – kuni asjad taas paigast ära loksusid. Ta ei heitnud meelt. Pigem vastupidi – sai sellest kõigest innustust. Avastades käigupealt võimalusi piinlikust olukorrast väljumiseks, tundis ta erilist mõnu nende samaaegsest rakendamisest, mille tulemusena olukorra väljapääsmatus end kenasti alal hoidis. Ikka paika ja paigast ära, sõrmenips ja peamats, kuni see kõik kujunes kummaliseks lüro-groteskseks tantsuks…
(Roman Waffel „Mõttetu mehe teekond endast välja“)
6 osa
2011
10'
flööt, klarnet (ka bassklarnet), viiul, tšello, klaver, löökpillid
Esiettekanne:
Ansambel U:; 29.12.2011, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kammersaal
-
Gratis dictum [Ilmaaegu öeldud]
Kristjan Kõrver:
Kui kaua peaks ühe teosega vaeva nägema, kui palju mõtlema välja ettevalmistavaid lisategevusi, taustsüsteeme jne, et hiljem oleks nendest lahti ütlemine veenev, et loobumisel tekkiv vabanemine oleks tõeline, et käega löömisel oleks hinge hind?
2007
10'
altsaksofon in Es, tromboon, viiul, tšello, löökpillid, klaver
Esiettekanne:
Ensemble Bipolar, dirigent Manuel Nawri; 17.04.2007, Õpetajate Maja, festival „Eesti muusika päevad”
Tellija: festival „Eesti muusika päevad”
Käsikiri
-
- Gradatus / Ensemble Voces Musicales, dirigent Risto Joost
Kristjan Kõrver:
Aste-astmelt astmelisuse poole valmistamaks ette ettevalmistusi valmisolekuks minna üle üleminekule.
2004
12'
2 viiulit, vioola, kontrabass, klavessiin, löökpillid
Esiettekanne:
Ensemble Voces Musicales, dirigent Risto Joost; 19.04.2004, Eesti Muusikaakadeemia kammersaal, festival “Eesti muusika päevad”
Tellija: festival “Eesti muusika päevad”
Teosed suurele ansamblile (8+)
-
- Pre / Voces Musicales Ensemble
Kristjan Kõrver:
Viimasel ajal olen seoses oma tulevase suurema teosega töötanud ühe eksistentsialistliku süžeega: inimesed, kes on kahetsemisest keeldumisega igaveseks ajaks oma valiku teinud. See on pannud mind üha rohkem nägema maapealset elu ettevalmistusena millelegi aimamatule. Vastavasisuliste mõtiskluste kaasnähtusena sündiski ansambliteos “Pre”.
2002
10'
flööt, oboe, klarnet, metsasarv, trompet, löökpillid, klaver, 2 viiulit, vioola, tšello
Esiettekanne:
Voces Musicales Ensemble, dirigent Risto Joost; 4.04.2002, Eesti Muusikaakaeemia kammersaal, festival “Eesti muusika päevad”
Tellija: festival “Eesti muusika päevad”
CD „Eesti Muusika Päevad 2002. Eesti Heliloojad IV”, Eesti Raadio (2003); Voces Musicales Ensemble, dirigent Risto Joost
TEOSED SOOLOINSTRUMENDILE
Teosed metsasarvele
-
Quasi una litania
- Quasi una litania / Olivier Darbellay (metsasarv)
2009
17'
metsasarv
Esiettekanne:
Olivier Darbellay; 16.04.2009, Rahvusooper Estonia kammersaal, festival "Eesti muusika päevad 2009"
Teosed klaverile
-
- Toc III / Kadri-Ann Sumera (klaver)
„Toc III” sooloklaverile (2018) kuulub 2006. aastal alustatud teoste sarja nimega „Toc” ja on sellenimelise perekonna kolmas liige. Toona valmis esimesena kompositsioon sooloklavessinile, ülejäänud pereliikmed eksisteerivad esialgu veel vaid küllaltki abstraktsete ideedena minu teadvuse sügavikes ning võtavad loodetavasti millalgi kuju sooloteostena erinevatele klahv-, näppe-, ja löökpillidele. Just kahe esimesena mainitud pilliliigiga seostub hilisrenessansi- ja barokiaegne mõiste “tokaata”, mis tähistas suhteliselt ulatuslikku vabas vormis mitmest eri karakteriga lõigust koosnevat, sageli improvisatsioonilise iseloomuga instrumentaalteost. Ma ei tahtnud nimetada oma teost tokaataks sellepärast, et selle sõnaga on hilisematel aegadel hakatud tähistama pigem lühikest virtuoosset karakterpala ja sellist pala ei soovinud ma kirjutada. Tahtsin, et pealkiri oleks võimalikult lühike ja samas võimalikult allusiooniline. Niisiis on see kompositsioon valik peadpööritavatest mõtisklustest, mille on esile kutsunud silp „toc”. See on minu hommage või footnote algtokaatale.
Kristjan Kõrver
2018
11'
klaver
Esiettekanne: Kadri-Ann Sumera (klaver); 14.04.2018, Mustpeade maja, festival "Eesti muusika päevad". Täisversiooni esiettekanne: Kadri-Ann Sumera (klaver); 30.10.2019, ERR 1. stuudio, Rahvusvaheline Nüüdismuusika Festival Afekt
-
Kristjan Kõrver:
“Kutse tantsule” on sündinud osaliselt ühest südasuvisest improvisatsioonist. Kutset võib võtta otseselt – kes tunneb vajadust, võib toolilt tõusta ja kaasa tantsida; kes kardab, et samm sassi läheb, võib loo pähe õppida ja kodus tantsida.
2001
4'
klaver
Esiettekanne:
Kai Ratassepp (klaver); 9.04.2001, Eesti Muusikaakadeemia kammersaal, festival “Eesti muusika päevad”
CD „New Estonian Chamber Music“, Estonian Music Information Centre (2017); Irina Zahharenkova (klaver)
Teosed muule instrumendile
-
Kristjan Kõrver:
Mõiste “toc” võiks tähendada essentsi, millest saab valmistada tokaatasid, kõikide aegade kõige klahvpilli-idiomaatilisemaid nähtusi. “Toc I” näol on tegemist fragmentaarse valikuga peadpööritavatest mõtisklustest, mis mind valdasid, kuuldes enda lausutud silpi “toc”.
2006
12'
klavessiin
Esiettekanne:
Imbi Tarum (klavessiin); 4.04.2006, Viljandi Kultuurimaja, 8.04.2006, KUMU, V Rahvusvahelised Klavessiinipäevad
Tellija: V Rahvusvahelised Klavessiinipäevad
-
Pala nr. 4 tsüklist “...notae...”
- Pala nr. 4 tsüklist “...notae...” / Kristi Mühling (kannel)
2004
5'
kannel
Esiettekanne: Kristi Mühling (kannel); 8.10.2004, Eesti Muusikaakadeemia kammersaal, Eesti Muusikaakadeemia Sügisfestival
CD "Kaasaegset kandle kammer- ja soolomuusikat", Kristi Mühling (2009). Ansambel Resonabilis: Kristi Mühling (kannel), Iris Oja (hääl), Tarmo Johannes (flööt), Aare Tammesalu (tšello)
Käsikiri
-
Pala nr. 9 tsüklist “...notae...”
- Pala nr. 9 tsüklist “...notae...” / Kristi Mühling (kannel)
2004
5'
kannel
Esiettekanne: Kristi Mühling (kannel); 20.06.2004, Kohvik Arturi juures, Suure-Jaani, Suure-Jaani Muusikapäevad
Tellija: Eesti Kontsert
CD "Kaasaegset kandle kammer- ja soolomuusikat", Kristi Mühling (2009). Ansambel Resonabilis: Kristi Mühling (kannel), Iris Oja (hääl), Tarmo Johannes (flööt), Aare Tammesalu (tšello)
VOKAAL- JA KOORIMUUSIKA
Teosed hääl(te)ele ja muu(de)le instrumendile / instrumentidele
-
Katharine collaudemus (Kiitkem Katariinat)
2015
sopran, vioola
Tekst: Carmina Burana koodeksist (ladina keeles)
Esiettekanne: Kai Kallastu (sopran), Talvi Nurgamaa (vioola); 6.11.2015, Pärnu Eliisabeti kirik
-
Signum magnum II
- Signum Magnum II / Ansambel Resonabilis
2009
6'
hääl, flööt, kannel, tšello
Tekst: Johannese ilmutusraamat (ladina keeles)
Esiettekanne:
Ansambel Resonablilis; 24.11.2009, Tartu Kultuuritehas
CD "North Wind, South Wind", ERP (2012); Ansambel Resonabilis
-
Signum magnum
2003
8'
metsosopran, altflööt, fagott, tšello
Tekst: Johannese ilmutusraamatust (ladina keeles)
Esiettekanne:
Iris Oja (metsosopran), Tarmo Johannes (flööt), Peeter Sarapuu (fagott), Leho Karin (tšello); 7.08.2003, Tallinna Rootsi-Mihkli kirik
Tellija: Tallinna Kultuuriväärtuste Amet
-
- Florete flores / Iris Oja (metsosopran), Tarmo Johannes (flööt), Kristi Mühling (kannel), Aare Tammesalu (tšello)
Kristjan Kõrver:
Tegemist on Siiraki raamatust pärit tekstiga, mis seostub Neitsi Maarja kui Roosipärja Kuninganna püha (17. oktoober) liturgiaga.
2002
5'
metsosopran, flööt, kannel, tšello
Tekst: Jeesus Siiraki tarkuseraamatust (ladina keeles)
Florete flores quasi lilium et date odorem et frondete in gratiam et conlaudate canticum et benedicite Dominum in operibus suis. Alleluia.
Esiettekanne:
Iris Oja (metsosopran), Tarmo Johannes (flööt), Kristi Mühling (kannel), Aare Tammesalu (tšello); 13.10.2002, Eesti Muusikaakadeemia ooperistuudio, Eesti Muusikaakadeemia Sügisfestival
Tellija: Eesti Kandleliit
Käsikiri
LASTEMUUSIKA
Instrumentaalteosed lastele
-
Väike gavott
2017
klavessiin
Esiettekanne: Rasmus Kõrver (klavessiin); 22.04.2018, Kadrioru loss, Tallinna Klavessiinifestival
-
Sonatiin
2003
7'
klaver neljal käel
Esiettekanne: Kai Ratassepp, Mati Mikalai; 25.10.2003, Nõmme muusikakool
Tellija: Eesti Klaveriõpetajate Ühing
Levitaja: EMIK
KKR 002
KUJUNDUSMUUSIKA
Muusika teatrilavastustele
-
Muusika Jean Anouilh’ näidendile “Orkester”
2003
Esiettekanne: veebruar 2003, Tallinna Õpetajate Maja, lavastaja Tõnu Lensment
Tellija: Eesti Humanitaarinstituudi teatriõppe tudengid