Muusikauudised

1.–7. jaanuarini toimub Tallinnas XIII rahvusvaheline festival bachFest 2024



Kunstilise juhi Aare-Paul Lattiku koostatud põnev, mitmete Eesti ja maailma esiettekannetega kava toob Eestisse silmapaistvaid muusikuid erinevatest maadest, enamikku neist kuuleb eesti publik esmakordselt.

Hästitempereeritud dialooge mängib pianist Julien Libeer Belgiast, unikaalseid transkriptsioone oma rikkalikust kogust esitab noor organist Jonathan Scott Suurbritanniast, imelisi helisid võlub paaniflöödist Adriana Babin Moldovast, Riia katedraali kõlad toob festivalile oreliduo Aigars Reinis ja Ilze Reine Lätist ning midagi erilist ootab publikut ka lõppkontserdil, kus saab lisaks barokkflöödile kuulata musette de cour’i ehk õukonna torupilli, mis on Eestis harvamängitav instrument. Oma meisterlikku mänguoskust sellel pillil tuleb meile näitama muusik Prantsusmaalt – François Lazarevitch.

Loomulikult on festivalil kuulamisrõõmu pakkumas eesti muusikud. Ivo Laini esitatud uhke timpanisoologa alanud uusaastakontserdil säras unikaalselt selge ja särava tämbri poolest hinnatud sopran Marta Paklar, peadpööritava teosega astub lõppkontserdil üles klavessiinimängija Imbi Tarum ja Bachi ühes populaarsemas teoses soleerib viiuldaja Kaido Välja.

Orkestritest astuvad sel festivalil üles avakontserdil Eesti Sinfonietta Solistid ning lõppkontserdil bachFest Consort, kes pakub ajastutruudel pillide väärilist muusikalist partnerlust solistidele.

3. jaanuaril mängib Mustpeade majas eesti väljapaistvate solistide trio: kitarrist Kirill Ogorodnikov, flötist Mari-Liis Vind ja viiuldaja ning vioolamängija Kaija Lukas. Just sel kontserdil saab kuulda maailma esiettekandena Pärt Uusbergi teost „Hõbepaju sügisöös”.

Lisainfo: Ars Musica Estonica

Tagasi