Muusikauudised

Amsterdamis esines noor klavessiinimängija Piibe Maria Talen, kelle esituses kõlas Lauri Jõelehe teos „Chant Polyphonique“


Lauri Jõeleht, 
Piibe Maria Talen ja Ene Nael. Foto: erakogu

29. november – 3. detsember toimus Amsterdamis VI rahvusvaheline festival Prix Annelie de Man, mille fookuses on nüüdismuusika. Toimusid kontserdid, loengud, meistriklassid ning konkursid nii heliloojatele kui ka noortele klavessiinimängijatele.

Festivalile nime andnud Annelie de Man on Hollandi päritolu nüüdisklavessiinimuusika pioneer ning õppejõud,  kes on innustanud arvukalt interpreete ja heliloojaid (taas)avastama klavessiini kaasaegse muusikainstrumendina. Festivali ja konkurssi korraldab fond, mis on asutatud varalahkunud muusiku pärandi hoidmiseks ning tema põhjaliku ja silmapaistva töö jätkamiseks.

Festivalil astus üles kolmel õhtul eelmise, 2021. aastal aset leidnud festivali noorte klavessiinimängijate konkursi võitja Piibe Maria Talen. Tema esituses kõlasid esmaettekandena Nava Hemyari „Fanny“ klavessiinile ja fonogrammile ning Lauri Jõelehe „Chant Polyphonique“ (2015), mis leidis kuulajate poolt tunnustust ja huvi noodi vastu (kirjastaja EMIK). Piibe esitas ka heliloojate konkursil itaalia helilooja Leonardo Marino „Quando il passato era ancora presente“ (2020) teose sooloklavessiinile, mis sai žürii poolt teise preemia.

Heliloojate konkursi I preemia võitja oli sel sügisel festivalil AFEKT osalenud läti
helilooja Jānis Petraškevičs teosega „Non-parallels“ (2022) klavessiinile ja akordionile.

Piibe Maria Taleni klavessiiniõpingud algasid 2004. a Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakoolis õp Ene Naela klavessiiniklassis, mille lõpetamise järel 2016. a alates jätkusid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Imbi Tarumi juures. Juunis 2021 lõpetas Piibe Viini muusika- ja kaunite kunstide ülikooli (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien) bakalaureuseõppe kiituskirjaga. Praegu jätkab ta oma õpinguid sama kooli magistrantuuris, kus tema fookuses on soolomängu kõrval ka basso continuo. Lisaks renessanss- ning barokkmuusikale huvitab Piibe Talenit nüüdismuusika ning uute mänguvõimaluste otsimine klavessiinil.

Festivali info: 
- Facebook
- Prix Annelie de Man
 

Tagasi