
Kristiina Poska. Foto: Kaupo Kikkas
Homme, 17. jaanuaril annab dirigent Kristiina Poska Montpellier' orkestriga (Orchestre National Montpellier Occitanie) kontserdi Opéra Berliozi ooperiteatris Montpellier’s. Ettekandele tuleb Elis Halliku Eesti Vabariigi 100. aastapäevaks kirjutatud avamäng „Aegis“ (2018), Béla Bartóki Vioolakontsert (solist Adrien La Marca) ning Johannes Brahmsi Sümfoonia nr 3 F-duur op. 90.
„Aegis“ kõlas Poska juhatusel esmakordselt Eestis möödunud aasta septembris Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri kontserdil, 2025. aasta veebruaris viib dirigent Halliku teose juba Hispaaniasse, kus seda esitab Bilbao Sümfooniaorkester.

Elis Hallik. Foto: Krõõt Tarkmeel
Elis Hallik: „„Aegis“ ammutab temaatilist materjali oma nime rikkalikust etümoloogiast ja sümboolikast. Aegis (αἰγίς, aigís) oli Vana-Kreekas Zeusi ja Athenaga seotud kaitsev rüü või rinnakate, mis sümboliseeris majesteetlikkust ja üleloomulikku jõudu. Meduusa peaga kaunistatud Athena aegis oli võimas kaitse embleem, tähendades enamat kui lihtsalt kilpi; see tähistas ka kaitset ja jõudu. Tänapäevases kasutuses tähendab see tegutsemist võimsa, asjatundliku või heatahtliku jõu kaitse all, mis resoneerib üleüldiselt koos paralleelidega norra ja egiptuse mütoloogias.“
Dirigent Kristiina Poska: „Kui ma selle loo enda jaoks avastasin, siis mind ei kõnetanud mitte ainult see kõlapilt, vaid kui ma kuulsin, et see teos on kirjutatud 2018. aastal Eesti sajandaks sünnipäevaks ning see lugu räägib kaitsekilbist või kaitsest suuremas tähenduses, siis ma sain aru, et täpselt see mind selles loos kõnetab. See on muusika, mida meil on praegu vaja ja mida on praegu vaja esitada.“ (ERSO 27.09.2024 kontserdi kavaraamatust)
Lisainfo: Orchestre National Montpellier Occitanie