Music News

Ansambel Una Corda toob esiettekandele Galina Grigorjeva ja Ülo Kriguli uudisteosed


Una Corda. Foto: Mait Jüriado

Sel laupäeval 16. novembril kell 19 toimub Niguliste kiriku Antoniuse kabelis ansambel Una Corda kontsert „Tundmatu muusiku portee“, kus kantakse ette kaks uudisteost: Galina Grigorjeva „Evening Bells“  ja Ülo Kriguli „Quilty pleasures in open D from the Real Fakebook“ . Viimases teoses teeb kaasa vokaalsolistina Andrus Kallastu.

Galina Grigorjeva (1962) teos „Evening Bells“ on inspireeritud Inglise poeedi Thomas Moore´i samanimelisest luuletusest, mis on innustanud paljusid poeete ja muusikuid üle kogu maailma looma sellest mitmeid erinevaid tõlgendusi. Galina Grigorjeva: „Kirikukellade helin, mida tihti nimetatakse sõnadeta palveks, on võimeline edasi andma eripalgelisi sügavaid tundeid. Nii ka käesolevas heliteoses ansamblile Una Corda, mille keskmes on Õhtu kellade teema, kutsutakse meid mõtlema igavese elu piiritusele, aga selle kõrval ka maise elu mööduvusele ning inimestele, keda meie kõrval enam pole.
Pean Una Cordat unikaalseks ansambliks, mis tänu oma ebatavalisele koosseisule on võimeline kirjeldatud emotsionaalseid seisundeid väga peenelt ja täpselt edasi andma.“

Ülo Kriguli (1978) teose „Quilty pleasures in open D from the Real Fakebook“ fookuses on viited pop(muusika)kultuurile. Ülo Krigul: „Nagu pealkirigi koosneb viidetest erinevatele pop(muusika)kultuuris kasutusel olevatele terminitele, koosnevad ka need lühikesed palad igaüks eraldi mõne loo nö kontekstist väljarebitud tükikestest. Eks meil kõigil ole ju laulud, mis vahel justkui kummitavad. Mõned neist juba päris pikka aega. Ja mõned kummitused on meil kindlasti ühised ning seetõttu on tegemist mingis mõttes ühisvaraga. Nii ei ole ka siin originaalidele pealkirjade abil viidatud, jäädes lootma ühisele mälule ja äratundmisele. Viitavad pealkirjad tekitaksid kindlasti küsitavusi ka autoriõiguse raamistikus. Aga kuidas sa kummitust ikka kohtusse kaebad.“
Teose vokaalsolist on Andrus Kallastu. 

Kontserdil kõlavad veel Raimo Kangro teos Display nr. IV „Tundmatu muusiku portree“ (originaalis flöödile, tšellole ja klavessiinile), millest pärineb ka kava pealkiri, soome helilooja Pekka Jalkaneni „November“ (originaalis kolmele soome kandlele) ja Johann Sebastian Bachi koraali „Wachet auf, ruft uns die Stimme“ („Ärgake, nii vahid hüüdvad“) seade kantaadist nr. 140.
Una Cordale omaselt kõlavad kontserdil ka kontserdi käigus kohapeal sündivad  live-kompositsioonid.

Piletid: www.fienta.com ja tund enne algust kohapeal (ainult sularahas).
Vaata ka: www.unacorda.net

Back